2016. jan 14.

Egyre inkább eladó

írta: Ingatlanműhely
Egyre inkább eladó

ingatlan_eladasi_strategiak.jpgA józan ész eredményének értékeljük, amikor egy tulajdonos az eladási stratégiáját finomhangolja. Mivel mi minden olyan lakáspiaci szereplő előtt megemeljük a kalapunkat, aki a változtatás kényszere mellett lépéseket tesz a hirdetésének újragondolásával. A hirdetési piac is egy kicsit jobbá válhat ezért.

Belátta ugyanis, hogy egy panellakásnak is meg vannak a maga korlátai, így nem nevezhetjük luxusnak, akármennyire is érzi annak. Ennek egyszerű magyarázata van és nem mulatságos, sokkal inkább elgondolkodtató. A lakásviszonyaink elavult, rossz minőségű, lepusztult ingatlanokról szólnak Magyarországon. Sok magyar számára egy ilyen szintű és adottságú panellakás életszínvonala már tényleg elérhetetlen. A luxus igazából a „nehezen elérhető” köznyelvi használatának is tekinthető. Polgárpukkasztó vagy sem az indokolatlanul gyakori jelző, ha tehetjük csak nagyon indokolt esetben használjuk, de ha van rá mód, akkor inkább kerüljük.

A kezdő képet még január 13-án lecserélte, bár szerintünk teljesen feleslegesen. Az előző kezdőkép sokkal jobban megfoghatja az embert a lakáslistából. Az árat valamelyest csökkentette még akkor, de annak csak az iránya pozitív a mértéke csak a szándékot fejezi. Viszont a szándékot is értékeljük. Ezért több javaslatot is bátorkodtunk küldeni a hirdetőnek. Felajánlottuk, hogy szívesen átírjuk a hirdetési szöveget úgy, hogy a vevőjelölteket inkább kíváncsivá tegye és kapcsolatteremtésre késztesse, mint sem bosszankondjanak rajta, vagy kinevessék a hirdetését.

Tudjuk, hogy általában részletkérdésnek tekintik a szöveget, miközben a tárgyilagos és informatív tartalom megírása külön szakma is lehetne (legalább is tanítani kellene). De amikor egy eladó panellakás toronymagas árral van hirdetve, ott a szokásos „ingatlanos klisékkel” teletűzdelt hirdetési szöveg sajnos vevőtaszító. Egy eladónak az az érdeke, hogy minden potenciális vevő megkeresse azonnal, ahogy meglátja a hirdetését. Egy ingatlanos már megteheti, hogy vágja maga alatt a fát, mert az megfelel az ingatlanosokkal szembeni sztereotípiának. Illetve nagyobb hálózatok esetén a vevőjelölteknek inkább felhívják a figyelmét egy-egy lakásra, amikor egy másikra jelentkeznek. Így a vevők sokszor nem is látják a hirdetés szövegét, csak az ingatlanos elmondja, hogy szerinte mennyire „puhítható” meg a tulajdonos komolyabb érdeklődés esetén. Ahogy mondani szokás szakmai körökben:

„Annyiért úgy sem tudja eladni, amit még nem tud, de majd rájön. A lényeg, hogy mi vigyük neki a vevőt, ne ő találjon magának egyet, mert az nem üzlet nekünk”

– klasszikus ingatlanos trükk. Ez a tulajdonos is nagyon őszintén adta elő, hogy neki azt mondták még magasabb áron is eladható. A kétszínű ingatlanos kommunikáció egy nagyon egyszerű ingatlanos trükk, még is nagyon jól működik. Az eladót hátrányos helyzetbe kell hozni, ami az ingatlanosok számára azonnal piaci előnnyel jár. A vevők előtt pedig fényezheti magát az ingatlanos, hogy milyen jó áron meg tudta nekik szerezni a lakást. Eladóként azért jobb ha odafigyelünk, amikor az árazásban kérünk tanácsot ingatlanosktól.

A hirdetési szövegben ennél a lakásnál is fontos lenne olyan árral kapcsolatos megjegyzéseket tenni, amiért a vevők nem hogy csak irányárnak nézzék azt, hanem egyértelműen érezzék az eladó rugalmas az ár tekintetében. Bár még mindig egyszerűbb/egyenesebb lenne egy reális(abb) árral történő hirdetés.

Egy jó hirdetés szinte elad egy piacképes lakást. Ezért eladóként igen is vegyük komolyan, gondolkodjunk a vevők fejével a megírásakor. Egy rossz hirdetés viszont akár meg is hiúsíthatja az eladói terveket és drámaian lelassítja az értékesítést. Ne legyünk önmagunk ellenségei eladóként sem.

Szólj hozzá

lakáspiac panellakás eladó ingatlan lakáshirdetés budapest ingatlan